Kiedy czas na pierwszą kaszkę? Zobacz

Na etapie rozszerzania diety niemowlaka stopniowo oswajamy go z nowymi smakami i konsystencjami. Rolą posiłków uzupełniających jest także zapewnienie odpowiedniej ilości żelaza czy energii, których już samo mleko mamy nie jest w stanie dostarczyć na tym etapie.

Rozszerzanie diety niemowląt powinno nastąpić nie wcześniej niż przed 17. i nie później niż w 26. tygodniu życia. To odpowiedni moment, gdy maluszki nabierają gotowości do innego sposobu karmienia niż karmienie piersią.

Od czego rozpocząć rozszerzanie diety niemowląt?

Pierwszymi posiłkami uzupełniającym w jadłospisie dziecka powinny być warzywa. Są one nieco mniej słodkie od owoców, co sprawia, że trudniej zaakceptować ich smak. Jeśli od początku przyzwyczaisz swoją pociechę do wytrawnego smaku brokułów czy kalafiora, z pewnością w przyszłości chętniej sięgnie po te produkty. Najlepszym warzywem na początek jest marchewka w postaci puree lub przecieru. W kolejnym kroku możesz podawać więcej nowych, nieznanych dotąd dziecku warzyw oraz sięgnąć po owoce, np. jabłuszka czy gruszki.

Kiedy czas na pierwszą kaszkę?

Kolejnym etapem rozszerzania diety niemowlęcia, gdy zna ono warzywa i owoce jest wprowadzanie produktów zbożowych – kleików czy kaszek. Niektóre z nich zawierają gluten (produkty z pszenicy, owsa czy jęczmienia), który do diety dziecka warto wprowadzać nie wcześniej niż w 17. tygodniu, ale koniecznie przed ukończeniem 12. miesiąca życia. Badania wykazały, że opóźnianie wprowadzania glutenu nie zmniejsza ryzyka rozwoju celiakii czy alergii pokarmowej na ten składnik. Zatem pamiętaj, aby w kolejnych tygodniach rozszerzania diety maluszka, po podaniu warzyw i owoców wprowadzać już kaszki.

Jakie kaszki wybrać?

Gama kaszek dostępnych w sklepach jest ogromna. Możesz wybierać spośród mlecznych (z dodatkiem odpowiedniego mleka modyfikowanego), bezmlecznych, które przygotowuje się na bazie mleka modyfikowanego oraz zbożowych i naturalnych (bez dodatku owoców). Kaszki to źródło energii, witamin (A, D i z grupy B) i składników mineralnych (żelaza, wapnia, jodu i cynku). To bardzo dobry produkt np. na pierwsze śniadanie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *